fredag 6. mars 2009

Ellen og Heidi Linde: Resten av livet


Jeg dro med meg denne fra mammutsalget, mest fordi den handler om en Helle som nettopp har blitt mor for første gang, og fordi jeg tenkte kanskje det var noe å kjenne seg igjen i og noen som kanskje satte noen fine ord på hvordan det er å bli mamma. Men jeg ble ganske skuffet egentlig. Sånn overfladisk sett var det lett å kjenne seg igjen i barselsgrupper som egentlig bare er skrytegrupper, over praktiske problemer og kreative løsninger på dem. Men den sier ikke noe dypere om det å bli mor utenom at hverdagen forandres. Og da ble det litt for platt for meg altså. Hadde sikkert syntes den var spennende før jeg fikk barn, og jeg vil kanskje anbefale den for gravide førstegangsmødre som trenger noe lett å lese på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar