mandag 26. januar 2009

Akkurat nå

leser jeg Stanley Siegels "Pasienten som kurerte terapeuten sin". Som psykolog som ikke jobber som terapeut for tida leser jeg den litt for å ikke miste helt følelsen for terapi, mest fordi jeg er interessert i terapi uansett. Den minner meg litt om Yaloms bøker. Boka handler om ulike terapiforløp. Har lest noen av dem nå, og alt passer selvsagt perfekt sammen, litt vel skjematisk og urealistisk kanskje, selv om han hevder at det er relle terapier han beskriver.

I tillegg har jeg hatt dilla på tegneserieromaner i det siste, spesielt Craig Thompsons Blankets/Tepper er helt nydelig. Ble også anbefalt Strangers in paradise av Terry Moore et sted, men den var nokså fjasete synes jeg. Litt såpeoperaversjonen istedet for det dype seriøse som jeg likte og ble litt overrasket over at faktisk finnes i tegneserieform også. Anbefaler heller Blankets, Persepolis av Marjane Satrapi, Fun home av Alison Bechdel eller Epileptic av David B.

Neste bok på lista er Høyre hånd over venstre skulder av Selma Lønning Aarø tror jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar